Výsledky jsou tristní a dovolím si je pro výstrahu prezentovat.
Nejprve se podívejme na celkový čas strávený na Facebooku. A to jakýmkoliv jakýmkoliv způsobem – přes web, mobilem nebo pomocí aplikace TweetDeck.
Počet návštěv FB* | 159 |
Průměr návštěv denně | 5,3 |
Průměr na návštěvu | 2min 45sec |
Průměrný čas denně | 14min 35sec |
Celkový čas na FB za měsíc | 7hod 17min 15sec |
To je pěkné že? 7 a čtvrt hodiny času. A to nejsem žádný extrém – podíváme-li se na alexa.com nebo compete.com zjistím, že mých 15minut denně je opravdu mizerný a podprůměrný výsledek. Průměrný uživatel stráví na Facebooku dvojnásobek – tedy 15hodin času měsíčně. Jeden celý produktivní den.
Fajn, takže jsme zjistili, že Facebook je žrout času, což ještě nemusí být nic špatného. Sportem strávím času mnohem víc a nijak toho nelituji. Pojďme se tedy podívat co jsem za těch 7hodin získal. V mém minitestu jsem na to měl poměrně jednoduchou metodu. Každou jednotlivou návštěvu jsem ohodnotil na stupnici 1-5 dle přínosnosti. Výsledek je v následující tabulce:
Hodnocení | Hodnocení | Počet návštěv | Podíl |
1 | Získal jsem nějakou informaci, která byla zásadní, užitečná apod. Nebo jsem se výborně jsem se pobavil. | 0 | 0% |
2 | Dozvěděl jsem se něco nového, co mne zaujalo, nebo trochu pobavilo. | 7 | 4% |
3 | Něco mne trochu zaujalo. | 9 | 6% |
4 | Víceméně ztráta času | 42 | 26% |
5 | Totální ztráta času. Jen prohlídnutí nesmyslných statusů | 101 | 64% |
Shrnuto podtrženo – měsíc intenzivního sledování na téma “K čemu mi je Facebook” přinesl následující odpovědi:
- Ztráty: 7hodin času
- Přínosy: nic
Je jistě možné, že existují jedinci, pro jejichž způsob fungování je facebook přínosem. Je to možné, nicméně jsem přesvědčen, že drtivá většina utrácí čas jen proto, že je to “in”. Smutné, leč běžné.
Samozřejmě z čistě profesního hlediska zůstanu s v obraze – ponechám si nějakou testovací identitu abych věděl co se v této oblasti děje. Stejně tak je zajisté budu dále věnovat hledání využití Facebooku pro naše klienty. O tom není sporu – Facebook je vynikající marketingový nástroj a jako takový jej i budu využívat. Jen prostě nevidím důvod proč si nechat sám vymývat mozek.
Takto bys mohl hodnotit i chození do hospody, pravděpodobně se stejným výsledkem. Přesto tam spousta lidí ráda chodí, včetně mě. Em.
OdpovědětVymazatEm: jistě, že bych to takto hodnotit mohl. A troufám si tvrdit, že by hospoda dopadla podstatně lépe ;-)
OdpovědětVymazatTo zní sice velice sofistikovaně, ale je to IMHO zavádějící. Jak myslím napsal Daniel Dočekal, Facebook je takvý jací jsou tví přátele. Prostě jaký si to uděláš, takový to máš, pokud nesleduješ (Fan, Like) zajímavé zdroje a tvé přátelé nepíšou nic zajímavého tak to není chyba Facebooku (imho), ale to, že tvá sociální síť není vhodně nastavena. U mě například první dvě položky tvého seznamu jsou mnohonásobně větší.
OdpovědětVymazatMyslím, si, že chyba je proto, že k tomu přistupuješ jako k nástoji a ne jako k sociální síti.
I méně zkušené analytik by poznal, že údaje vkládané do tvé analýzy nejsou a nemohou být relevantní a proto neukazují relevantní výsledky.
Celý ten článek mi přijde ve stylu pořekadla "Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde."
A nebo je možné, že jsem příliš zaujatý já, protže mě Facebook baví a pomáhá mi. Jak profesně, tak soukromě.
Cody: Jak jsem psal:
OdpovědětVymazat"Je jistě možné, že existují jedinci, pro jejichž způsob fungování je facebook přínosem."
Nezobecňuji můj postoj na celou populaci. Chraň bůh. Jsem si plně vědom, že kdyby se všichni chovali jako já, pravděpodobně přidu o práci a dobré živobytí.
Jeden dovod kvoli ktoremu na FB stale som je ten, ze sa na nom daju pozriet nedavne aktivity/fotky/nazory priatelov, s ktorymi nie som v aktivnom kontakte, no napriek tomu ma zaujima co robia. HRom
OdpovědětVymazatPokiaľ máš priateľov, stratíš s nimi fyzický kontakt a cez FB sa naďalej stýkate, tak OK. No sú jedinci, sediaci za počítačom v práci i doma, nemajúc živých priateľov si ich "hľadajú" na FB a tvária sa ako "v kolektíve obľúbený"....
OdpovědětVymazatUznávam FB len ako marketingový nástroj vymývania peňaženiek.