Kindle po sedmi letech


Samotného mne to překvapilo, ale první Kindle 3 používám již déle než 7let. Tehdy jsem alespoň napsal nadšenou recenzi: recenze na kindle

Od té doby vniklo hodně čteček. Některé se objevily i v mé ruce. Manželce jsem například koupil nadsvícený dotykový Cybook Hdyssey HD frontlight. Ten ale mechanicky odešel po 3 letech.

A ten původní Kindle 3 stále používám a stále skvěle funguje. Za těch 7let používání jsem jej nešetřil. Dokonce jej nějaký čas měly i děti na čtení ve škole a tak. Ale i přesto stále perfektně a rychle funguje. Výdrž baterie je stále stejná = nestarám se o to, jednou za několik týdnů to dám nabít.

Z hlediska spotřební elektroniky je to naprostý zázrak:

  • Ta věc od začátku dělá co má a dělá to dobře
  • Ani jsem nepocítil potřebu jakkoliv měnit funkce, upgradovat firmware apod.
  • Vlastně jsem nepoužil většinu funkcí - wifi a synchronizace je tam zbytečně.
  • Mechanicky vše funguje. Tlačítka tlačítkují, na displayi není vidět žádná degradace, nikde žádné poničení.
Co jsem postupně opustil je formát amazoních knih a celý ekosystém Amazonu. To je způsobeno tím, že český trh vyspěl a eknihy se dají bez otravného DRM nakupovat úplně normálně. A tak jsem Wifi vypnul před lety a knihy nahrávám jako MOBI přes kabel. To je asi jediné, co mne trochu vadí - chybějící podpora epub. Ale díky Calibre to tolik nebolí. Kvalita převodu mezi formáty je u "černobílé beletrie" natolik dobrá, že pouze při nahrání čekám o pár sekund více. Což nebolí.

Ačkoliv jsem fanoušek nových věcí, líbí se mi to. Kvalitní věc, která je od začátku dospělá z hlediska funkcí a funguje dlouho. Více takových věcí, co stárnou do krásy.




Komentáře